niedziela

Witaj! :)

Mam na imię Zosia, jestem na trzecim roku studiów na kierunku BA Public Relations, na University of Westminster w Londynie. Kilka lat temu oświadczyłam rodzicom, że będę studiować za granicą, a że jestem uparta, trzymałam się tego, aż pobłażliwe potakiwania zamieniły się w poważne dyskusje na ten temat. Chciałabym za pomocą tego bloga przekonać Was, że studiować w Anglii (lub gdziekolwiek indziej na Wyspach) jest znacznie łatwiej, niż może się wydawać. Pod każdym względem! Jeśli naprawdę się tego chce, można obejść wszystkie potencjalne przeszkody - językowe, finansowe, czy adaptacyjne ;)

W menu "strony" po prawej stronie znajdziesz informacje na temat finansów, procesu aplikacji, zakwaterowania itd, a także odpowiedzi na pytania, które najczęściej zadajecie w e-mailach


Przedstawiam Wam moją klasę. Zdjęcie jest z pierwszego roku, obecnie jest nas 31 osób... 21 różnych narodowości :) 

Dla mnie to był skok na głęboką wodę, bo pochodzę z małego miasteczka w zachodniej Polsce. Ale nie żałuję! Życie w Londynie jest barwne i ekscytujące, ludzie są świetni, na Uniwersytecie jest fantastyczna atmosfera, a kierunek podoba mi się bardziej, niż przypuszczałam! =) I choć londyński tłok i ceny* mogą czasem uprzykrzyć życie, to jest tu tyle do zrobienia, do zobaczenia, tak świetnie można się tu bawić i tak ciekawych ludzi poznać, że nietrudno wybaczyć temu miastu jego wady! :)

Jeśli tu trafiłeś, to przeszedł Ci przez myśl pomysł studiowania na Wyspach. Złap tę myśl i nie puszczaj, bo to naprawdę wspaniała okazja żeby się rozwinąć, poszerzyć horyzonty, poznać siebie i ludzi z całego świata, a do tego znacznie zwiększyć swoje szanse na dobrą pracę. Życie w wielkim mieście za granicą nie tylko da Ci biegłość w języku, pewność siebie, umiejętność radzenia sobie w nowych sytuacjach. Będziesz chciał stawiać sobie nowe wyzwania, zobaczysz, że wszystko jest możliwe, trzeba tylko chcieć to osiągnąć! :)

Ja ze swojej strony mogę tylko gorąco polecić studia na Westminster, szczególnie na kierunku Public Relations. Studia na rozpoznawalnej uczelni o tak wysokim poziomie, w mieście, które nigdy nie śpi... to jest coś! :) 

Tu znajdziesz wywiady z wykładowcami kierunku BA Public Relations na Uniwersytecie Westminsterskim. 

Wywiad z Trish Evans, Course Leader kierunku PR:



Wywiad z Trevorem Morrisem, Profesorem na kierunku PR, wcześniej Prezesem największej agencji PR w Wielkiej Brytanii (Chime PR) 



Wywiad z Simonem Goldsworthy, wcześniej pracował w rządowym biurze prasowym, jest założycielem kierunku PR na Westminster.


Zarówno na Westminster, jak i na innych uniwersytetach angielskich, działają stowarzyszenia studenckie wszelkiej maści, od teatralnych, tanecznych, religijnych, przez sportowe, aż po klub miłośników herbaty :) Tu znajdziesz listę wszystkich stowarzyszeń na Uni Westminster . Ja mogę polecić stowarzyszenie teatralne, którego jestem vice-przewodniczącą. Wystawiono m.in. 'Sen nocy letniej', z akcją dziejącą się w latach '80, jak też 'Closer' (tak, film z Julią Roberts powstał na podstawie sztuki teatralnej! :)



Możesz też przyłączyć się do zespołu wielokrotnie nagradzanego, stojącego na bardzo wysokim poziomie studenckiego radia SMOKE RADIO :) Wystarczy mieć głowę pełną pomysłów i zapał!

Możesz tu znaleźć dokładnie to, o co Ci chodzi, a nawet jeśli nie, zawsze możesz stworzyć nowe stowarzyszenie studenckie!

Tu znajdziesz przeróżne zdjęcia z Westminster :)

Mam nadzieję, że znajdziesz na tej stronie wszystkie potrzebne informacje. A nawet jeśli menu po prawej nie wystarczy, to czekam z niecierpliwością na e-maile pod z.prucnal@my.westminster.ac.uk ! Postaram się odpowiedzieć najszybciej, jak to możliwe :) 

Dobrej zabawy i mam nadzieję, że spotkamy się na Westminster. Warto!


*Wysokie koszty życia w Londynie łatwo przeskoczyć. Zajrzyj do zakładki "Finanse" :)

Zapraszam do oglądania filmików z paska YouTube na górze strony. Stamtąd też wiele dowiesz się o Westminster :) Za to w menu po prawej stronie znajdziesz linki do ciekawych stron, tworzonych przez studentów Westminster! 


Dziękuję za poświęcony czas, i mam nadzieję że będziesz tu wracać :) 

32 komentarze:

  1. Anonimowy02:39

    hmmm... porównując do studiów w Polsce ten kontakt i możliwość "szlifowania" języka jest rzeczywiście mocnym argumentem za.
    dodaj może trochę o tym jak tam jest z czasem wolnym, czy masz szansę korzystać z "życia kulturalnego" Londynu? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasu wolnego jest mnóstwo, zależnie oczywiście od roku na którym jesteś, ale masz czas i na studia, i na pracę własną, i na pracę zarobkową, i na imprezy, i na zwiedzanie Londynu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hej, no no ciekawie to brzmi:D i tylko trzy dni w ygodniu zajecia?! ja na 3cim roku mam od pon do pt po rawie całe dnie zajecia! To sie nazywa klasa:D i kto wiem, moze kiedys w przyszlosci trafie na erasmusa na Wyspy;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy10:07

    Do tej pory już i tak zazdrościłam Ci tych studiów, teraz zazdroszczę jeszcze bardziej ;) Przedstawiłaś wszystko tak zachęcająco i jasno, że nic, tylko wsiadać w samolot! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy12:35

    Witaj:) Bardzo ciekawie opisujesz tok studiów. Naprawdę warto zastanowić się i rozważyć studia za granicą. Sam pierwszy rok i zajęcia tylko 3 dni w tygodniu, brzmi całkiem dobrze!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy13:13

    Bardzo ciekawie napisane :). Osobiście uważam, że pomysł studiów po za granicami Polski to bardzo dobry wybór. Na zagranicznych uczelniach, jest o wiele więcej interesujących kierunków, które tylko pomagają się rozwijać młodym ludziom. Studia w Londynie, a zwłaszcza na Uniwersity of Westminster to dla większości ludzi kusząca propozycja na rozwinięcie swoich skrzydeł ;). Powodzenia na dalszych latach studiów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy13:17

    hello :) nigdy wcześniej nie byłam zainteresowana studiami za granicą, ale po przeczyutaniu bloga chyba poważnie się nad tym zastanowie... ;) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie to cieszy! :D Naprawdę warto ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy13:30

    Dzięki Sophie za wiele ciekawych informacji o Londynie. Przekażę je koleżance, która nie ma jeszcze pomysłu na dalszą naukę.
    Pozdrawiam V.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy13:54

    Witam :) Perspektywa studiowania za granicą ciekawa:) Ma to jendak swoje dobre i złe strony. Na pewno taką wartością dodaną jest możliwość "szlifowania" języka. Niemniej jednak naszym polskim uczelniom, też nic nie brakuje:P

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy14:58

    Jeżeli by się dłużej zastanowić nad tym, to właściwie czemu nie? Zycie jest krótkie, trzeba łapać byka za rogi... Za rok matura... Kto wie, kto wie ;) Może i ja będę się ubiegać ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. No nareszcie wszystko w jednym miejscu! ^^ Myślałam co nieco o studiach w Anglii, ale nic konkretnego nie mogłam znaleźć w sieci i niczego nie byłam pewna. Dzięki za rozjaśnienie sytuacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Edyta15:13

    Hej, no bardzo zachęcająco ten PR wygląda! Trzeba się będzie zastanowić nad tym pomysłem... Może faktycznie spróbuję złożyć papiery do Londynu...? ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Edyta15:15

    Hej, no bardzo zachęcająco ten PR wygląda! Trzeba się będzie zastanowić nad tym pomysłem... Może faktycznie spróbuję złożyć papiery do Londynu? ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie to wygląda, ale jestem trochę sceptyczna. Nawet, jeśli można sobie tak łatwo poradzić z finansami, to najpierw trzeba bardzo dobrze napisać maturę, świetnie znać język, no i być odważnym, żeby jechać za granicę na studia...

    OdpowiedzUsuń
  16. Mosska_1807:06

    Znalazłam ten adres na forum Cogito i bardzo się cieszę że tu weszłam. Myślę o studiach w Londynie, ale jeszcze nie zastanawiałam się nad tym który uniwerek wybrać, bo dopiero kończę drugą klasę. Może to trochę uspokoi moich rodziców, bo jak narazie twierdzą, że sobie nie dam rady w dużym mieście :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy05:44

    Ja mam jeszcze sporo czasu bo ponad trzy lata na wybór studiów, ale zastanawiam się nad studiami na wyspach ;) Z tego co piszesz wygląda to bardzo zachęcająco. Jakiś czas temu nie byłam przekonana, że poradziłabym sobie na studiach za granicą, ale teraz wiem, że dałabym sobie radę. Zobaczę jeszcze jak ułoży mi się życie i jak się będzie miał mój angielski :D

    OdpowiedzUsuń
  18. hej;) prosiłabym o Twój adres e-mail:) Nigdzie nie mogę znalezc:( ... Mam kilka pytań związanych ze studiami i ze szkołą. Mój mail to emilia.kaniszczak@gmail.com (0dezwij się proszę:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy10:24

    Witam, mam jedno pytanie. Piszesz na początku, że można wysłać zapytanie na Twój adres mailowy. Jaki to adres, bo nigdzie go nie widzę.
    Loro

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy10:28

    Jeszcze raz Loro!
    mój adres: loro@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy02:03

    jesli mozesz odezwij sie do mnie na maila, bo mam kilka pytan ;) nigdzie nie moge znalezc Twojego adresu e-mail, wiec Ty napisz na moj : onee_lovee@o2.pl czekam i z gory dzieki ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zosia13:09

    żeby się ze mną skontaktować, wystarczy kliknąć w podświetlone na zielono "e-maile" w zdaniu w notce.

    Loro, nie otrzymałam od Ciebie żadnej odpowiedzi...

    onee_lovee już się zabieram do pisania :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy07:30

    mam pytanie.czy angielski musi byc na wysokim poiomie aby starac sie o dostanie na studia?????uwazam ze moj angielski nie jest zly ale nie wiem czy jest wystarczajacy

    OdpowiedzUsuń
  24. Zależnie od kierunku studiów, wymagany poziom angielskiego waha się pomiędzy 5.5-6.5 na 9.0 z certyfikatu IELTS. Niektóre uczelnie mają swoje wymagania, czyli na przykład inne certyfikaty (najczęściej ocena B z certyfikatu CAE, ale ciężko tu uogólniać).
    Najłatwiej o swoim poziomie angielskiego, bez pisania certyfikatów, możesz przekonać się wypełniając na przykład test przydzielający do grupy w jakiejś szkole językowej.
    Jeśli pisałaś już maturę z angielskiego, to mogę Ci podpowiedzieć, że ja np. z oceną 7.5 z IELTS z rozszerzonego angielskiego miałam 90% z pisemnego i 100% z ustnego.

    Jakby co to pisz na maila, na pewno odpowiem szybciej niż na blogu! Pozdrawiam Z.

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy07:42

    Witam. Mam kilka pytań związanych ze studiami. Nie potrafię odnaleźć się na stronach szkół. Czy mogłabyś mi pomóc? Mój adres: aniatag@wp.pl Będę wdzięczna!

    OdpowiedzUsuń
  26. Kochana, bardzo gratuluję spełnienia marzenia :)))
    Uwielbiam Londyn, jednak pomimo dwóch prob podejścia do tego miasta, nie zagrzałam dlużej tam miejsca:( Opcja studiowania jest cudowną opcją. Jesli pozwolisz chciałabym skrobnąc do ciebie na maila, i zapytać o kilka spraw. Proszę zatem o maila;)
    Ps. Dodaję Cię do obserwowanych, gdyż jestem ciekawa co i jak :)))
    Bużka!

    OdpowiedzUsuń
  27. UWAGA, mail jest w notce, wystarczy kliknąć w podświetlone na zielono słowo e-maile na końcu notki. Blog wisi w celach informacyjnych i jak już dostanę e-mail to odpowiadam na niego niemal natychmiast i pomagam jak mogę, ale zanim sprawdzę komentarz trochę to trwa... Także przepraszam za ewentualne opóźnienia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. hej ;) mam dopiero 16 lat , zaraz zaczynam liceum , ale juz marza mi się studia i mieszkanie w londynie ;D zawsze chciałam zyć za granicą zawsze podobaly mi się obce miasta i co najwazniejsze język angielski ;D niestty boję się , niewiem od czego bym miała zacząć żeby wyjechać na studia i boję się że nie dam dobie rady z językiem . idę do klasy z geografią i angielskim<- taki profil . I mam nadzieję że spełnią się moje marzenia <3 Tak czy siak dziękuje Ci że stworzyłaś tego bloga ^^ kiedyś pewnie zwróce się do Ciebie o pomoc jesli dam rade to wszystko zrobic =)
    Trzeba byc odważnym żeby zamieszkać w obcym mieście - kraju ! gratuluje ;D

    OdpowiedzUsuń
  29. natalia wrońska11:28

    Podgląd

    Edytuj


    Anonimowy pisze...
    Bardzo chciałabym z tobą porozmawiać, i zapytać o wszystko. Ja mieszkam tu w Londynie, od 3 miesięcy, i chce tu zostać, pojsc na studia, bo zakochałam się w tym mieście. Mój e-mail to natia172@wp.pl albo na facebooku Natalia Wronska jak znajdziesz chwile to napisz, bede wdzieczna, bo niby czytam o tym wszystkim sama, chodze do collegu ale jakoś nie daje sobie rady.

    OdpowiedzUsuń
  30. Naprawdę jeden z lepszych blogów na który zaglądam. Wiele ciekawych i interesujących wiadomości, oby tak dalej! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Lukasz22:38

    Chciałbym w przyszłym roku zacząc studia w Anglii i szukam sobie jakiejs dobrej uczelni. Powiedzcie mi czy może ta https://www.sp.edu.pl/ waszym zdaniem będzie dobrym wyborem? Co wyo niej sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  32. Tak daleko? A nie ma satysfakcjonujących studiów u nas w kraju? Przede wszystkim taniej by wyszło. Zobacz tu https://www.ssw-sopot.pl/finanse-i-rachunkowosc/ , uczelnia jest na wysokim poziomie i ma ciekawe kierunki. Zwłaszcza rachunkowość jest polecana

    OdpowiedzUsuń